Urheiluravitsemus


Oikeanlainen ravitsemus on yhteydessä parempaan suorituskykyyn. Optimaalinen, omaa lajia ja omia tavoitteita tukeva syöminen tehostaa harjoittelua ja palautumista. Näin fyysinen kehittyminen nopeutuu. Oikeanlaisella syömisellä on myös mahdollista pienentää sairastumisen ja rasitusvammojen riskiä, ja toisaalta nopeuttaa niistä toipumista. Tällä tavalla urheilijan on mahdollista saada lisää terveitä harjoittelupäiviä.

Urheilijan kehityskolmio pitää sisällään kolme eri osa-aluetta: harjoittelu, lepo ja ravinto. Vaikka kilpa- ja huippu-urheilussa on alettu kiinnittää yhä enemmän huomiota ravitsemukseen, on se edelleen useimmiten laiminlyödyin osa-alue. Nyt on aika pistää myös tämä osa-alue kuntoon ja saada suorituskyvystä vielä hieman nykyistä enemmän irti!

Ravintovalmentajamme Mia Laakso huolehtii siitä, että asiakkailla on varmasti uusimmat tiedot ravitsemuksen maailmasta.

Mia toimii tälläkin hetkellä maajoukkueen, nuorten maajoukkueen ja nuorten projektiryhmän ravintovalmentajana.