Kuntotunnit


Aikuisten kuntotunnit

Tarjoiamme aikuisille viittä erilaista todella kehittävää kuntotuntia. Tunnit ovat monipuolisia ja kehittäviä.

COE EXPLOSIVE - MAANANTAISIN KLO 18.00-19.00

Tunti sopii harjoittelun perusteet osaavalle harrastajalle

On tunti, jossa kehitetään aerobisten ominaisuuksien lisäksi nopeusvoima ominaisuuksia. Emme halua kehittää kaikkia ominaisuuksia yhdellä tunnilla, vaan keskitymme tällä tunnilla pääosin räväkkään tekemiseen.


KIERTORI - TIISTAISIN - KLO 18.00-19.00

Tunti sopii aloittelevalle harrastajalle sekä skaalautuvuuden takia kokeneelle treenaajalle.

Kiertori on Fittorin legendaarinen kiertoharjoittelutunti. Tunnilla harjoitellaan kuntopiirimaisesti koko kehon fyysisiä ominaisuuksia kehittäen. Harjoittelija voi itse valita kuormitustason mm. vastuksen valinnalla.


COE HIIT - KESKIVIIKKOISIN KLO 18.00-19.00

Tunti sopii harjoittelun perusteet osaavalle harrastajalle.

On tehotreeni, jossa huolellisen alkulämmittelyn jälkeen intensiiviset lyhyet intervalliosuudet ja palautukset vuorottelevat. Tunnilla liikutaan korkeilla sykealueilla ja se sisältää yksinkertaisia mutta raskaita liikkeitä kuten hyppyjä, juoksemista ja tehokkaita nostoja!


COE ENDURANCE - KLO 18.00-19.00

Tunti sopii kaikille harrastajille

On tunti, jonka tarkoituksena on kehittää peruskestävyyttä monipuolisella tavalla. Ei tylsää ja yksitoikkoista junnaamista vaan todella monipuolista ja kehittävää harjoittelua! Nämä tunnit antavat todella hyvä perustan treenata myös muilla kehittävillä tunneillamme!


COE GUTS - KLO 18.00-19.00

Tunti sopii harjoittelun perusteet osaavalle harrastajalle

Jos haluat todella laittaa itsesi kovan haasteen eteen, niin tule mukaan tälle tunnille. Tällä tunnilla lyödään kaikki peliin ja mitataan kuinka kova kantti sinulla on!

Tunnilla nostetaan, hypitään, vedetään ja heilutellaan painoja ja omaa kehoa siten, että tuntuu!


Lasten kuntotunnit

Tarjoamme lapsille ja nuorille:

  • liikunnan iloa ja positiivisia kokemuksia
  • monipuolista, kehitys- ja herkkyyskaudet tukevaa harjoittelua
  • monipuoliset tilat ja välineet vartalon hallinnan, oman kehon painon koordinaation, nopeuden sekä ketteryyden ym. liiketaitojen harjoittamiseen
  • tukea ja valmiuksia eri urheilulajeihin


Käytämme harjoittelussa kiipeilyköysiä, voimistelurenkaita, erilaisia telineitä, boxeja ja muita toiminnallisen harjoittelun välineitä. Lisäksi tulossa mm. kiipeilyseinä ja -verkko. Ammattitaitoiset ja kokeneet ohjaajat vastaavat toiminnasta Tuemme lapsen positiivista suhtautumista liikunnallisuuteen ja omaan hyvinvointiin.

Muksufitti on tarkoitettu 7-10 – vuotiaille lapsille. Harjoittelu on leikinomaista ja tapahtuu pääasiassa oman kehon painoa hyväksikäyttäen. Harjoittelu tukee lapsen motorista kehitystä. Tunnilla tehdään lapsen hermo-lihasjärjestelmää, luustoa ja lihaksia sopivasti kuormittavia harjoitteita.

Lisäksi tuetaan lapsen ryhmässä toimimista, jokapäiväistä liikkumista ja leikkimistä.

Tunnin kesto on 45 minuuttia.
Mikäli lapsella on tuki- ja liikuntaelimistöön liittyviä liike- tai toimintarajoituksia, muistakaa ilmoittaa asiasta tunnin ohjaajalle; näin pystytään huomioimaan rajoitukset harjoittelussa.


Junnufitti on tarkoitettu 10-13 -vuotiaille lapsille ja nuorille. Tunneilla opetellaan toiminnallisen harjoittelun liikkeiden oikeita suoritustekniikoita kevyillä vastuksilla ja omaa kehonpainoa hyväksikäyttäen. Harjoittelussa painotetaan keskivartalon lihaskestävyyttä sekä muuta kestovoimaa, jolla luodaan pohjaa tulevalle voimaharjoittelulle. Lisäksi harjoitetaan kehon liikkuvuutta esimerkiksi venyttelyin.

Murrosikäisen nuoren kasvu ja kehitys huomioidaan harjoittelussa, mm. kevyt voimaharjoittelu voidaan aloittaa kasvupyrähdyksen huippuvaiheen jälkeen.

Tunnin kesto on 45 minuuttia.
Mikäli lapsella tai nuorella on tuki- ja liikuntaelimistöön liittyviä liike- tai toimintarajoituksia, muistakaa ilmoittaa asiasta tunnin ohjaajalle; näin pystytään huomioimaan rajoitukset harjoittelussa.


Nuorten ryhmä on tarkoitettu 14-16 -vuotiaille nuorille. Ryhmässä harjoitellaan syvällisemmin ja tavoitteellisemmin eri toiminnallisen harjoittelun osa-alueita. Myös harjoittelun vastuksia lisätään nuoren kehitys huomioon ottaen.

Tunnin kesto on 60 minuuttia.
Mikäli nuorella on tuki- ja liikuntaelimistöön liittyviä liike- tai toimintarajoituksia, muistakaa ilmoittaa asiasta tunnin ohjaajalle; näin pystytään huomioimaan rajoitukset harjoittelussa.