Urheilufilosofiamme

Olemme vuosien varrella kehittäneet harjoitusfilosofian, joka kulkee nimellä Circuit Of Excellence.
Tämä onkin valmennusfilosofiiamme ydin, kun harjoitamme urheilijoitamme!

Harjoittelu perustuu treenaamiseen vertikaalisesti kolmella eri tasolla (low, middle, high). Neljäs taso (sport) kuvaa oman lajin huippu-urheiluvaihetta, joka jalostetaan omissa lajitreeneissä.

Jokainen treenitaso tukee toista tasoa. Eri tasoja voi kulkea ristiin rastiin tai myötä/vastapäivään ja kehitys on taattua.

Olemme esimerkiksi harjoittaneet urheilijoita, jotka ovat erittäin hyviä Ylätason (high) sekä keskitason (middle) harjoitteissa mutta samaan aikaan kehonhallinta sekä kehon voimakeskusten löytäminen on tuntunut mahdottomalta Low- tasolla. Alatason harjoitteilla olemme parantaneet huomattavasti kehon hallinnan moniuloitteisuutta, voimaa, sekä stabiliteettia.

Jokainen osio täydentää toisiaan tässä harjoituskonseptissa ja tekee palapelistä mahdollisimman täydellisen.

Tästä tulee myös harjoituskonseptin nimi Circuit Of Excellence

VERTICAL LOW

VERTICAL LOW Harjoittelu perustuu vertikaalisesti alatason harjoitteisiin. Kaikki harjoitteet, jotka tehdään esimerkiksi tatamilla/molskilla kuuluvat tähän harjoitteluun. Mukana on perinteisiä voimistelullisia harjoitteita kuten esimerkiksi kuperkeikat, kärrynpyörät sekä erilaiset mattokisailut. Suuri painoarvo on myös erilaisilla keskivartaloa stabiloivilla harjoitteilla.

Vertical Low - harjoittelussa on ideana vahvistaa kehoa monipuolisesti sekä opettaa kyky hallita omaa vartaloa vaikeissakin olosuhteissa. Tässä osiossa parannetaan myös urheilijan liikkuvuutta turvallisesti ja tehokkaasti.


VERTICAL MIDDLE

Vertical Middle- harjoittelussa treenataan vertikaalin keskiosasta ylöpäin olevia harjoitteita. Harjoittelu myös sitoo alatason Low- harjoittelun ylätason High- harjoitteluun.

Tikasharjoittelu, suunnanmuutosharjoittelu, rytmiikan harjoittelu, ketteryysharjoittelu, hyppelyt ja tasapainoharjoittelu kuuluu tämän tason harjoitteluun.

Harjoittelulla tähdätään lihasketjujen saumattomaan yhteistyöhön sekä valmistetaan lihashermotus toimimaan sykronissa urheilulajien vaihtelevassa liikemaailmassa.

VERTICAL HIGH

Vertical High - harjoittelu on puhtaasi nopeus ja voimaharjoittelua vertikaalin ylätasolla.

Harjoitteluun kuuluu selkeästi pystyasennossa tehtävät harjoitteet, kuten juokseminen sekä painonnostoliikkeet. Pohja tälle tasolle on luotu alatason harjoitteilla, joten on turvallista ja kehittävää treenata kokonaisvaltaisia voima/nopeusharjoitteita.

Voima ja nopeusharjoittelu periodisoidaan aina urheilijan tai joukkueen lajivaatimusten mukaan!

SPORTS

Sports- osio tarkoittaa fyysisen suorituskyvyn jalostamista lajiharjoituksissa. Fyysisessä harjoittelussa täytyy aina muistaa mitä varten harjoitellaan ja sen pohjalta tehdä lajianalyysi. Hyvin harjoitellut urheilija jalostuu täyteen potentiaaliinsa vasta oman lajin harjoituksissa. Kaikkien muiden harjoitteiden tarkoituksena on siis luoda fyysisesti lajivahva urheilija!


Tutustu ammattitaitoisiin valmentajiimme

Jokaisella valmentajallamme on kymmenien vuosien kokemus työstään ja edelleen he tahtovat kehittää ja lisätä tietotaitoaan.

Lue lisää


Urheilijoita jotka luottavat osaamiseemme

Meillä on upeita urheilijoita jotka ovat treenanneet jo vuosia kanssamme ja saavuttaneet suuria unelmiaan.

Lue lisää


Etärinki 2020

Jääkiekkoilija junnusta ammattilaiseen, nyt on mahtava tilaisuus osallistua alan ammattilaisten kehittämään fyysisen harjoittelun verkkovalmennukseen! Samaa polkua ovat kulkeneet mm.
Joel Armia, Erik Haula, Juho Lammikko, Tommi Taimi, Niko Ojamäki, Oliwer Kaski ja monet muut huippupelaajat!

Lue lisää